V tomto návodu si ukážeme, jaké důvody mohou být, pokud se nám nedaří nastavit e-mailovou schránku a aplikaci - v počítači nebo mobilním zařízení.
V tomto návodu si ukážeme, jaké důvody mohou být, pokud se nám nedaří nastavit e-mailovou schránku a aplikaci - v počítači nebo mobilním zařízení.
Pokud se nedaří nastavit e-mailovou schránku, tak bychom jako první věc měli ověřit, zda zadáváme správné nastavení serverů pro příchozí a odchozí poštu. V případě služeb Customio se jedná vždy o server s adresou uro08.vas-server.cz a to jak pro poštu příchozí, tak pro odchozí. Při testování e-mailové schránky můžete vyzkoušet také nastavení portů - pro příchozí poštu v rámci IMAP využijte port 993, v rámci POP3 port 995 a pro odchozí porty 465 či 587. Porty můžete kromě klasického nastavení vynutit také parametrem za názvem serveru, tzn. např. server pro příchozí poštu v rámci IMPA může vypadat takto: uro08.vas-server.cz:993
E-mailový klient obvykle umožňuje nastavit takzvané zazbezpečení. V rámci služeb Customio vždy nastavujte pro příchozí i odchozí poštu zabezpečení SSL/TLS.
Raději několikrát a důkladně ověřte, že zadávané uživatelské jméno je celá e-mailová adresa, např. mojeadresa@domena.cz a stejným způsobem ověřte i heslo.
Mnohdy se stává, že heslo pro e-mailovou schránku generujeme nějakým generátorem hesla. Pak se jedná zpravidla o nějakou posloupnost čísel a písmen v určité délce. Problém ale může nastat např. v rámci aplikace Gmail v systému Android. Pokud Gmail vyhodnotí, že je heslo příliš dlouhé, nebude jej akceptovat. Namísto toho vypíše chybovou zprávu "Neplatné uživatelské jméno nebo heslo". Toto může být velmi matoucí ve chvílích, kdy e-mailová schránka běžně funguje všude jinde, ale nelze ji nastavit v Gmailu. Řešení je snadné - změňte heslo e-mailové schránky na kratší a nepoužívejte příliš komplikované speciální znaky. V praxi jsem se setkal se situací, kdy heslo, které obsahovalo pouze čísla, velká a malá písmena a jeho délka byla 17 znaků, v Gmailu neprošlo.
Použijte tedy heslo 8 - 10 znaků.