V dnešním dílu bezplatného online seriálu o firemním blogování si ukážeme, kde stáhnout obrázky legálně a zdarma nebo velmi levně. Podíváme se na různé možnosti.
V dnešním dílu bezplatného online seriálu o firemním blogování si ukážeme, kde stáhnout obrázky legálně a zdarma nebo velmi levně. Podíváme se na různé možnosti.
Když píšeme firemní blog nebo jakýkoli článek obecně, jsou obrázky jeho nedílnou součástí. Doplňují textový obsah, rozdělují jednotlivé segmenty článku, ale především motivují čtenáře. Hromada samotného textu bez grafických prvků působí špatně a většinu návštěvníků spolehlivě odradí ihned po otevření publikace.
Nepodceňujte sílu obrázků v každém článku, který vydáváte. Právě obrázky mohou při prvním otevření rozhodnout, zda budete mít s blogem úspěch či nikoli. Celý obsah pravidelně prokládejte vkusnými a kvalitními obrázky nebo grafickými prvky.
Hned na začátku je potřeba zdůraznit, že obrázky do jakéhokoli článku rozhodně nemůžeme stáhnout jen tak na internetu. Mohli bychom se tím dopustit porušení autorských práv. V dnešní době existují specializované společnosti s pokročilými aplikacemi, které se na legalitu obsahu specializují. Použití jakéhokoli obsahu bez patřičné licence může mít v krajním případě nepříjemné následky v podobě tučné finanční pokuty.
Když už víme, že ke každému i sebemenšímu obrázku musíme mít licenci (povolení od autora s obrázkem nakládat), pojďme se nyní podívat, kde takové obrázky stáhnout.
Obecně lze na Google najít velké množství grafického obsahu. Pokud jej ale chceme použít pro náš blog zdarma, je potřeba nejprve nastavit správné filtrování.
Otevřete si Google (https://www.google.cz) a v pravém horním rohu klikněte na odkaz Obrázky.
Nyní zadejte hledaný výraz tématicky dle obrázku, který potřebujete. V našem příkladu budeme hledat obrázky s jídlem. Pro více výsledků doporučuji zadávat výraz v anglickém jazyce.
Google nám nyní našel všechny dostupné obrázky k danému výrazu. V tuto chvíli je ale potřeba obrázky správně vyfiltrovat právě s ohledem na licenci a legální použití třeba v našem článku. Filtrování nastavte dle ilustrace níže.
Implicitně nám Google zobrazuje všechny licence - tedy komerční i Creative Commons. Ale pouze licence Creative Commons nám vyfiltruje obrázky, které můžeme legálně použít na našich webových stránkách. Určitě se vyplatí takové vyhledávání používat, protože mnohdy zde najdeme kvalitní a použitelné obrázky a ušetříme peníze za jejich koupi.
Pokud provozujete svůj blog za použití nástroje Customio, můžete stahovat tisíce obrázků z různých kategorií zdarma a legálně. Customio blogovací platforma obsahuje přímo integrovanou knihovnu médií (obrázky, videa, zvuky, animace), kterou můžete využívat bez omezení.
Také ikony se dají snadno stáhnout zdarma a legálně. Kromě zmíněných možností výše doporučuji použít např. Bootstrap SVG. Jedná se o poměrně velké množství ikon ve formátu SVG, které můžete stahovat zadarmo. Vše naleznete na webové adrese:
Fotobanka, která nabízí obrázky zdarma k použití. StockSnap je jedna z největších svého druhu. Běžné obrázky zde najdete v dobré kvalitě a zdarma.
Vynikající fotobanka, která nabízí obrázky zdarma k použití s obrovským výběrem a značným denním přírůstkem fotek.
Závěrem si pojďme ukázat, kde stáhnout veškerá média pro tvorbu obsahu legálně a za pár korun. Nemusíte dobíjet kredit, nemusíte platit předplatné, vše můžete kupovat jednotlivě a velmi levně. Kvalita obsahu je přitom velmi dobrá. Běžný obrázke Vás bude stát mezi 35 - 60 Kč. Platit lze kartou online a vše si ihned stáhnete ve vysokém rozlišení.
V některém z dalších dílů se společně podíváme na to, jaké rozměry mají obrázky pro firemní blogování mít. Řekneme si, jaké obrázky použít pro sociální sítě, pro bannery i pro obsah blogu samotný.
Pojďme se podívat, co potřebujete pro tvorbu úspěšného kvalitního blogu. Ukážeme si, co byste měli vědět a jak poznat blogovací nástroje, kterým je dobré se vyhnout.
Jak psát úspěšný firemní blog, který bude prodávat naše produkty a služby? První díl online kurzu zdarma, který Vám pomůže s propagací Vaší společnosti na internetu formou blogu.